6-8 august 2010 Piatra Neamt

Tylenovo - Bucuresti -Piatra Neamt - Sihla - Borsec

Am plecat din Bucuresti vineri dimineatza pe la ora 6.30...doar eu cu Dan.(Ungureanu)

Am ajuns destul de bine pe la 11, 11 juma' in Piatra, dupa un drum destul de plin, dar fara blocaje, pot spune ca s-a mers chiar mai bine ca pe autostrada spre mare.
In Piatra ne asteptau Marti si Neghi care intre timp se mutasera din Bicaz la vartici acasa (Tudor si Razvan).
Varticii sunt cunoscuti si sub numele de "agentii", pentru nenumarate motive pe care nu o sa le fac publice:)). Marti si Neghi - "maidanezii" (aici stiu varticii de ce).
Dupa ce ne-am tras sufletul un pic , eu si Tudor am mers in Sihla , iar ceilalti au mers in chei, in Bicaz.
Din Piatra pana la manastirea Agapia faci cam o ora , dupa care depinde de cat de repede urci drumul din pietris spre schitul Sihla.
Zona este foarte frumoasa insa cand am fost noi am avut un pic de ghinion , fiind foarte populata zona cu enoriasi. Era o sarbatoare crestineasca, am aflat asta de la o enoriasa peste care
am dat prin boscheti aranjandu-si fustele. Din cauza multimii de enoriasi "indobitociti" de caldura si credinta, erau cacati peste tot.
In creasta era bine, batea vantul, si ne-am putut catara foarte ok desi era cald.Din pacate nu sunt foarte multi bolovani acolo.
In restul zonei era destul de multa umezeala si dupa ce m-am mai plimbat cu Tudorica , ne-am oprit la un traseu foarte frumos,""Bleau diverse"(7A+, 7B) , bolovanul B28, pe care insa nu am reusit sa il leg, de fapt nu am reusit sa fac o miscare cheie, am incercat si prin metoda baietiilor insa am simtit ca as fi fost mai aproape prin metoda mea.

Un topo partial al zonei gasiti AICI.
La sfarsitul zilei ne-a luat ceva timp sa parasim zona impanzita de masini dar si de comercianti ambulanti care vindeau de la tuica , vin pana la lumanari.
Pentru mine zona asta e ca o zona de dimensiune medie din Font. Partea buna e ca exista , partea nasola e ca se pune repede muschi pe bolovani si ca e umezeala, deci trebuie ajuns in vremea potrivita ca sa fie ok.
Baietii in chei au avut si ei parte de multimea lor de "pantofari". Dan a legat "Painkiller" din a doua.

Dupa o seara relaxanta la "headquart"-ul agentiei, adica acasa la vartici, a doua zi dupa ceva consultari am decis sa mergem la Borsec.
Ne-am printat topo-ul si dupa 2 ore juma eram la faleza. Am orbecait un pic pana am gasit-o, insa trebuia sa citim mai clar in descrirea topoului cum se ajunge.
Trasee surpinzator de frumoase, insa vremea nu prea a tinut cu noi, in mare ne-am catarat vreo 2 ore. Eu am facut "Eclipse time", un 7b , cu 2 prize cheie, iar in rest destul de lejer.M-am incalzit pe el si l-am facut incurajat de gasca vesela. Baeitii au facut un traseu "Jumpy", un 7a+ , superb traseul , doar ca cine l-a catarat inaintea noastra, a uitat sa stearga si dungile facute la aproape fiecare priza , ceva gen ca la panou..erau semne chiar si la rangi..chiar si la prize care se vedeau fara nici o problema. Ideea e ca nu au fost curatate, pe mine asta ma deranjeaza, nu ca au fost facute, ca fiecare e liber sa se catere cum vrea dar cand asta ii afecteaza si pe ceilalti atunci nu mai e ok.
Ploaia ne-a gonit spre Piatra , insa pe drum, dupa ce am mancat un mic stins cu bere in Borsec
(erau zilele orasului Borsec), ne-am oprit undeva pe lac sa faca Razvan o baie si Neghi sa pescuiasca .
Pentru ca era noapte si eram obositi, Neghi s-a razgandit , insa ziua urmatoare am petrecut-0 in intregime la pescuit pe lac la Bicaz. Am prins si ceva pesti, mici cat palma , dar i-am mancat cu pofta dupa ce i-am fript acolo pe malul lacului.
Am plecat spre Bucuresti duminica dupa amiaza cu gandul la bolovanii de la Sihla, si cu dorinta de a reveni cat mai curand.

Clar boulderingul imi da ceva in plus fata de orice alt gen de catarare. Nu stiu exact de ce, dar gresia e genul care ma atrege cel mai mult si care ma motiveaza maxim. E stanca cea mai "calda" si armonioasa. La polul opus gasesc a fi stanca de la "DWS".(e cea mai dura roca, care nu iarta nici o atingere din greseala). :D

Later edit : pentru detalii zona : http://www.sihla.info/bolovani/b28/

Comentarii

Kobe a spus…
Se lucreaza la www.sihla.info - o parte din bolovani sunt deja actualizati complet cu poze, restul fiind la nivel de lista.