Translate

Recuperare_degete


http://nicros.com/training/training-articles/finger-tendon-pulley-injury/


degetele mele

             Zilele trecute am realizat ca ma catar de 12 ani de zile, de 10 ani competitional si in tot acest timp nu am avut pauza mai mare de doua saptamani legate. Am avut diverse accidentari, dar nimic atat de grav incat sa ma opresc total din antrenamente.
            Cele mai dese dureri le-am avut, asa cum e de asteptat, la degete si ca atare, de-a lungul anilor, am strans tot felul de dispozitive de masaj/recuperare si am incercat mai multe metode cu scopul de a preveni accidentarile la degete. Stiu insa ca accidentarile la degete pot veni oricand si ca totodata atunci cand e ceva serios trebuie sa consulti doctori specialisti care se ocupa cu asa ceva, aici avand un exemplu in povestea lui Kobe care a ajuns sa se opereze in Spania.
http://www.kobe.ro/2015/10/punct-si-de-la-capat/

O sa scriu despre ce am incercat eu, ce a functionat la mine, oarecum asa cum imi vin in cap, la gramada (legat de pastile, mai bine intrebati un doctor inainte sa luati ceva :).

1. "Plastilina" (nota 5 din 5)
later edit: o gasiti la Zumont.
E varianta care pentru mine e cea mai ok. Poti face foarte multe exercitii cu ea.
Dezavantajul e ca trebuie sa ai mainile curate (adica fara magneziu), pentru ca, altfel, toata mizeria ramane in plastilina respectiva.

2. Finger-massage-tool (nota 4 din 5)

S-a rupt dupa o saptamana, insa am legat-o cu leucoplast si zic eu am facut-o si mai buna. Pentru ca acum se deschide mai mult si e mai ok ca ajunge mai departe pe mana.

3. Banda elastica (nota 4 din 5)
Nu este ok pentru ca e destul de mare si ai nevoie de ambele miini sa o folosesti. 
Nu poti de exemplu sa conduci si sa te joci cu banda.
In rest all good.


4. Inele de masaj de la Sino.ro (nota 3 din 5)
Sunt ok insa prea slabe pentru ce am eu nevoie si se desfac destul de repede.

5. Minge cu "tepi". (nota 3 din 5)
Am gasit-o la un magazin veterinar. Ok de masaj insa cu actiune limitata. Mai ok este de fapt pentru masaj in talpa.

6. Diverse "mingii" de strans in pumn (nota 2 din 5) 

7.  Metolius grip saver (nota 1 din 5)
S-a rupt chestia aia neagra dupa o saptamana si a devenit inutila. 
Bani aruncati in cazul meu.











8. TheraBand Hand Xtrainer (pentru asta nu am nicio nota)
L-am incercat de la Octav, insa cel pe care il avea era cel mai putin elastic si nu mi-a placut foarte mult. Pare ok, insa nu l-am folosit mai mult timp ca sa am o parere, ci pur si simplu nu mi-a placut. :)

9.  Exercitiile cu pix-ul sau cu un creion/ elastic.

Astea sunt cele mai la indemana si totodata foarte eficiente. Poti face diverse exercitii, in care sa incerci sa strangi f tare creionul respectiv si apoi sa intinzi degetele cat mai mult, alternativ cateva secunde. Pentru cei care stau la birou, sedinte, etc e o varianta care nu atrage atentia. :)
10. Altele-inutile (in cazul meu)



Dintre pastile, in afara de antiinflamatoare, a functionat bine Dona  (plicuri cu  sulfat de glucozamina 1500 mg) atunci cand am luat pentru 3 luni.

 Tot pentru reducerea inflamatiei la nivelul degetelor: alternat rece (gheata) si cald pentru stimulat circulatia(de toate felurile).

Cam atat.
Deocamdata.

4 comentarii:

Petru Tinca spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Petru spunea...

Ai pus la gramada pentru degete si antebrate, in afara de finger masage tool si inelele pentru masaj, toata lista se are ca "target" antebratele.
A si bilele alea de la no10 - alea sunt pentru "echilibrare emotionala"

Petru spunea...

Si ca intrebai de ce mai folosim noi pt degete strict
- Gheata/apa rece (are efect antiinflamator)
- si mai e si chesita asta voodoo flossing https://www.youtube.com/watch?v=EQuz-wsyy68

Silviu Corciovei spunea...

https://www.youtube.com/watch?v=Ndd8AxxqvjI