Albararacin Spania 14-25 oct 2008

Introducere :)

In cele din urma m-am gandit sa scriu cateva cuvinte despre "mica" noastra aventura in Spania , aventura pe care am "impartasit-o" alaturi de Radu Varlan , care in Spania si-a capatat numele de "Bebe-r" sau daca vreti sa-l alintati puteti sa-i spuneti "Bebidas":)),
trebuie sa il intrebati pe el de unde porecla, impreuna cu Marius Luca , care a fost de departe cel mai matur dintre noi..in comportament.....si normal impreuna cu prietenu' Neghi..no comment aici :) . Am fost din 10 oct pana pe 25 oct...
Inainte de a mai scrie ceva as vrea sa ii multumesc celei care a pus primele poze pe lista Costila , Orsi M. , asta pentru ca nu cred ca am fi aflat de locul asta (poate nu asa de repede) , desi am descoperit ca este destul de cunoscuta zona in "cealalta" lume , despre Albarracin au aparut stiri in majoritatea revistelor de specialitate. Daca tot sunt la multumiri , multumim si celor care ne-au ajutat cu saltele, Jean , Dan si Bogdan..
Despre TRANSPORT :
Am ajuns acolo cu avionul , am zburat cu Wizz , iar acolo am inchiriat o masina cu 200 de euro, toata perioada..am mai avut si un GPS care ne-a fost ceva de ajutor desi mai bun pe post de GPS era Marius.
Despre CAZARE :
Am stat la un bungalow de 4 pers cu 65 euro pe noapte , insa avea de toate, pentru care am facut rezervari pe net..cautare simpla : campingalbarracin...se putea gasi si mai ieftin insa trebuia sa cunosti unde sa cauti si era si ceva mai departe de locurile de catarat.
Despre VREME :
A fost de ...#$%..a plouat 5 zile din 10 si din alea 5 care au mai ramas a trebuit sa mai luam si pauza(desi ploua totusi ne dadeam intr-o zona "Los Techos" cu f multe tavane.. )..din punctul asta de vedere nu am prins cea mai buna vreme, si la gresie , cu scurse conteaza destul de mult..

Acum partea interesanta :
Despre CATARAT :
Odata ajunsi acolo , a doua zi eram ca lupu' flamand in oi...o mare de bolovani rosii (pentru ca aici totul e rosu/caramiziu ceva deosebit), am luat un pseudo-topo de la receptie, pentru ca nu exista inca un topo zona fiind , zic eu "exploatata" pentru bouldering ceva de genu 20% daca nu si mai putin.
Sunt ceva zone in care sa te plimbi , nu foarte mari insa indeajuns , si spun asta pentru ca au fost zone in care nu am ajuns sa ne cataram pt ca nu am avut timp..
Stanca asa cum am mai spus era o gresie rosie , cu tot felul de forme. Fiecare a incercat cam ce si-a dorit avand 3 saltele , din partea mea nu am avut mari realizari ..in schimb mi-a iesit un 7B+ , pe care imi doream f mult sa imi iasa..de incercat am mai incercat si ceva mai tare...gen 8a,8a+....si desi nu a parut ceva de nerealizat din pacate nu am legat nimic , in oarecare masura nici neavand f mult timp sa le lucrez..mi-am dorit sa imi iasa un 8A pe care l-am simtit ok, insa m-am dat pe el de 2 ori cate 1 ora..fiind umed, ud sau foarte ud.
Dupa 2 zile eram praf cu pielea. Despre trasee pot sa spun ca gasesti cam tot ce vrei..Neghi a incercat un si facut relativ repede mai multe trasee gen 7B-7C..si a lucrat unul pe care si el si-a dorit mult sa ii iasa ...cel care e filmat si in Dosage 5, nu stiu cum se cheama, de asta si tot dau grade , era un 7C+ , f frumos , insa pe care eu am renuntat repede sa ma dau , ca sa nu ma accidentez mai rau la cotul care nu ma lasa de ceva vreme , insa care surprinzator atunci cand sunt la stanca nu ma mai doare ; cand ma dau la panou parca stie ca sunt pe plastic si iar incepe sa ma doara ..destul de ciudat..
Baietii , Radu si Marius, s-au dat pe traseele pe care le considerau ei ok, la un moment dat l-am pacalit pe Radu sa incerce un 7A/7A+, care de fapt era un 7B+ (cel despre care am scris ca imi doream mult sa imi iasa)..si surpriza.. a legat pasii si era aproape sa iasa pe bolovan insa nu a avut solutia buna, dupa care toata excursia traseul a fost ud, pentru ca sunt sigur ca l-ar fi legat..in fine daca faci un 7B+ sau mai tare nu inseamna ca iti ies toate 6A-urile si asta o spun din propria experienta ..:)) (in Font ne-a dat ceaiu' un 7A de fata cazuta -Oli stie de care vorbesc ca el ni l-a "recomandat") .
Alte poze am mai pus pe picasa AICI.
Cam atatea de catarat desi mai sunt multe de spus.(poate mai completeaza baietii)

Despre ALTELE :
Am mancat super bine , fiecare gating cate ceva .
Am cunoscut o gramada de oameni interesanti (gen care stateau cate 1 luna ,2 si dormeau in parcare).
Oraselul Albarracin arata superb.
In fiecare seara se juca sah.
Orasul mai mare din care faceam cumparaturi era Teruel , la 30 min de mers cu masina.
Am gasit un Decathlon in Valencia.
Am dat peste o gramada de romani (pe bune sunt f multi in Spania) : faza tare, primul pe care ne oprim sa il intrebam ceva in Spania ..era un roman, care nu stia sa lege 2 cuvinte (si ar mai fi alte faze cu romani).
Neghi era translatorul sef.
Erau oameni de peste tot : Germania , Olanda , Elevetia , Austria , Cehia , Polonia (logic si din Spania).
Din ianuaria pana in august nu se catara in unele zone fiind arii protejate(isi fac cuibul niste pasari in zona) .
In principalele zone sunt picturi rupestre de acum o groaza de ani, ceva de gen de acum7000 de ani.
Din partea mea Radu aka "Beber" a fost miezu'.
Am facut foarte putine poze, pentru ca eram mai preocupati de catarat.
Masina pe care am avut-o nu se incuia decat intr-un mod , sa zicem "mai special" , asa ca daca nu era neaparat nevoie ramanea deschisa.
Nu am avut mp3 player la masina si am ascultat radio , insa astora (de la radio) le place enorm sa vorbeasca asa ca muzica am ascultat destul de putina.

La final:)
Una peste alta a fost o super experienta, pe care in viitorul apropiat as vrea sa o mai repet.
Sunt intors de 1 sapt aproape si plasticul nu prea ma motiveaza (Tre sa fac un program ceva ca sa pot sa ma tin pe linia de plutire.[Intalnirile la sala lu Joanta cu "baietii buni" sunt ceva mai motivante -ar trebui facute saptamanal:) ]).
Uichendul asta care vine o sa fie ziua mea, se pare ca a mai trecut un an:)...dar sufletul e inca tanar:)) .., si cum imi doresc ceva stanca/ boulder..parca vad ca o sa ajung pe undeva pe la munte.
Anyway , innapoi la Albarracin...merita mers la fel ca si la Font si alte zone mai cunoscute, pentru ca overall e ceva...pe care trebuie sa il "experimentezi" cel putin odata in viatza de catarator..

Cam atat , out.


Numai bine ,
Bifi

Comentarii

DraganC a spus…
La multi ani si la mai multe postari ;)
à+