14-15 august 2010 Buzau Bisoca

Colt de paradis cu iz de Romania











Stiam de Bisoca de ceva vreme si cum imi doream de mult sa ajung, dupa ce am vorbit cu Nutu si cu Tudor , care mi-au confirmat ca acolo e ok de catarat (adica chiar daca e cald e ok de catarat) , am hotarat sa dau o fuga cu Mesteru. Am plecat spre Buzau pe la ora 9 si am ajuns in Bisoca dupa vreo 3 ore jumatate. Drumul este ok , doar ca o portiune din drum , in apropriere de Bisoca, este drum pietruit pe care se merge ok dar trebuie sa mergi incet.


Sambata am orbecait toata ziua , adica de la 2.30 pana seara, ca sa gasim "cararea" pe care trebuia sa urcam spre bolovani. De fapt se coboara o vale pana la un rau dupa care de urca iar un deal. Doar ca Nutu in loc sa ne zica ca e ditamai drumu' de coborare , ne-a incurcat cu "cararea" lui , de am luat toate potecile la picior in loc sa mergem pe cel mai evident drum. Pentru ca se facuse tarziu, sambata seara am renuntat sa mai urcam la bolovani si ne-am culcat intr-o racoare de munte care pe mine m-a facut sa dorm neintors.

Duminica ne-am trezit cu greu, ca era asa bine la racoare, si ne-am apucat sa ne miscam catre bolovani pe la ora 12. De data asta, am ajuns destul de usor, cam in 40 de minute de mers ok.

In zona unde fost noi (pentru ca la Bisoca sunt mai multe zone), bolovanii sunt frumosi, inalti , cam vreo 5 la numar care aveau linii curatate dar mai erau si cativa cu surplombe la care nu am ajuns si care nici nu aveau linii curatate. Gresia este de o calitate foarte buna.
Am inceput sa ne cataram si in timpul pe care l-am avut ne-am dat pe cateva linii care erau pe 2 bolovani mai apropiati. In final am facut un traseu mai taricel, cu o miscare dinamica spre dreapta, foarte frumos si care m-a lasat si fara piele, dar si alte cateva linii mai usurele.

Zona e superba iar oamenii sunt foarte prietenosi, trebuie avut insa grija la ursi (am vazut o gramada de urme de urs, chiar si un iepure).
In zona mi-au mai ramas o groaza de proiecte si cu siguranta o sa mai revin in zona Bisoca cu prima ocazie. In plina vara caniculara, la Bisoca ne-am putut catara destul de in regula, ceea ce e un lucru bun avand in vedere putinele locuri de boulder pe care le aveam de catarat vara. Pentru acces in zona si alte detalii cautati pe net, pentru ca exista niste schite si descrieri cum se ajunge in zona si la unii bolovani. Pentru partea unde am fost noi, dati un semn si cred ca pot sa va indrum destul de usor.


Locuri de "bouldering" in RO :

Oituz
Frumusetea zonei **
Calitatea stancii ***
Acces ***
Numar de trasee ****
Potential de trasee ***
Stanca : gresie

Vara e foarte multa vegetatie/majoritatea bolovanilor sunt expusi la soare/e bine de catarat toamna /primavara si iarna in zilele cu soare/zona dezvoltata dupa anii 2006/in ultima vreme au fost ceva probleme cu accesul prin cantonul silvic, insa se poate ocoli prin benzinarie.

Sihla

Frumusetea zonei **
Calitatea stancii ***
Acces ****
Numar de trasee *****
Potential de trasee ****
Stanca : gresie

Nasol daca prindeti vreo sarbatoare prin zona pentru ca poate fi foarte aglomerat in rest liniste si pace. Vara e destul de multa umezeala/e bine de mers in perioada secetoasa.

Bisoca
Frumusetea zonei *****
Calitatea stancii *****
Acces **
Numar de trasee **
Potential de trasee ***
Stanca : gresie

Un loc superb, unde te poti da si vara. Acesul cu masina se face pana la un punct dupa care se merge pe jos.

Macin
Frumusetea zonei ***
Calitatea stancii ***
Acces ***
Numar de trasee **
Potential de trasee **
Stanca : granit

Zona inca mai ramane de explorat.

Chiojd & Starchiojd/Gresia
Frumusetea zonei ***
Calitatea stancii **
Acces ***
Numar de trasee **
Potential de trasee *
Stanca : gresie

Ar mai fi cateva locuri unde sunt bolovani dar nu foarte multi si destul de greu de ajuns.
Daca credeti ca ar trebui mentionata vreo zona anume dati un comment. (la Herculane stiu ca sunt si bolovani insa deocamdata nu a dechis nimeni nimic in zona)

Comentarii

Victor B.F a spus…
continuarea e aici : http://nochipping.blogspot.ro/2012/08/locuri-de-bouldering-in-ro-update-b.html