Trofeul României la Bouldering 2016 - Brasov 30 ian 2016


Trofeul României la Bouldering 2016 - cateva cuvinte

Desi concursul se numeste Trofeul Romaniei, nu are absolut nicio legatura cu Federatia Romana de Alpinism si Escalada, trofeul fiind organizat de o mana de oameni, "patroni" de sala si cataratori/amenajatori.
Concursul este unul de popularizare a boulderingului si in mare ar trebui sa atraga "masele" si nu neaparat elitele.
In calificari sunt un numar de trasee pe care ar fi bine sa fie catarate din prima incercare.
Conteaza flash-ul, adica daca faci din prima un traseu atunci ai un bonus. Daca nu il faci din prima, e important sa il faci :)).

Cateva probleme pe care le-am vazut la Brasov:

- daca conteaza flash-ul si sunt mai multe grupe, de ce grupa care urmeaza are voie sa se uite la ceilalti?!vazandu-i pe ceilalti catarand iti poti da seama rapid de solutii si de cum se poate catara mai usor un traseu, problema este bineinteles si daca in grupa ta nu este nimeni dupa care sa te poti lua, adica sa te inspiri pentru flash.
SOLUTIA : sa nu mai existe grupe si sa fie liber pentru toata lumea sa se dea de la 9 la 18.00 de exemplu, in felul asta lumea va veni natural cand va vrea si se va catara atat cat va putea, nu se va aglomera pe anumite trasee pentru ca daca e aglomerat atunci te odihnesti un pic si incerci dupa ce se elibereaza. Alta solutie ar fi interzicerea celor care urmeaza (grupa urmatoare) sa intre in sala.

- inainte de finala, bulgarul care era si el in finala, se uita la baietii care amenajeaza, ceea ce nu este ok pentru ca finalele erau practic la vedere, si din moment ce vezi cum se incearca traseele, iti faci o idee despre cum sa incerci. SOLUTIA :  mai mare atentie la izolarea sportivilor.

In calificari au fost 5 trasee tari, 1 mi-a iesit flash, 2 din cateva incercari (3,4) si unul din vreo 5,6 incercari. Din cele medii le-am facut pe toate flash, mai putin 2 care aveau niste miscari dinamice si care mi-au iesit din a doua. Un singur traseu, rosu, mi-a ramas din calificari, pe care desi l-am simtit ok, nu am mai avut mult timp sa il incerc si nu mi-a iesit.

Cei care au facut si traseul rosu au avut punctaj mare si au intrat si ei in finala, adica TT, Ungu si din ultima grupa, Margea, care practic "l-a scos" pe Maty din finala, in sensul ca inainte de ultima grupa Maty era pe 6.

In finala nu am  mers cel mai bine posibil. Am si o explicatie pentru asta.
In ultima luna, m-am antrenat foarte mult static, cu grupe separate de muschi, pentru forta, incercand sa evit anumite zone in care am niste mici accidetari.
Finala a fost superb amenajata, singura chestie pe care as fi schimbat-o fiind numarul de trasee, adica as fi pus doar 3 trasee in loc de 4, pentru ca asa cum ziceam concursul este de spectacol, de popularizare, nu vad sensul dpmdv de ce ar vrea organizatorii/amenajatorii dupa o sesiune la lucru, in care raman fara piele si sunt obosit, sa ma mai puna sa fac 4 trasee, cand la fel de bine ar iesi cu 3, (plusul e ca le-ar fi mai usor celor din finala). Pui 4 trasee atunci cand vrei sa faci diferenta intre sportivi si accentul se pune pe performanta.

Ideea este ca desi stiam ce trebuie sa fac, corpul nu m-a ascultat, traseele din finala fiind dinamice si de miscari.Ultimul traseu era de "priza" dar stateam destul de prost cu pielea si probabil si obosit si nu am reusit sa intru bine in prize.

Si asa la sfarsitul serii am iesit pe locul 6.
Concursul a fost castigat de TT, pe 2, 3 Oli si Ungu.
Ana Zaharia a iesit pe 2 la fete.
Echipa "Stiinta Bucuresti"





Comentarii